Att välja smaker i din tårta.

Att få frågan "vad vill du ha för smaker i tårtan?" är inte alltid lätt att svara på. Därför har jag en lista med olika smaker att välja mellan. Har du något speciellt önskemål som inte står med i min lista går det säkert att ordna, bara säg till!
 
Börja med att bestämma vilken botten du vill ha i din tårta. En neutral, ljus botten eller eller chokladbotten? Det vanligaste är en ljus botten då smakerna i fyllningarna blir tydligare.
 
Nu ska du välja fyllning!
Det finns en oändlig massa tårtfyllningar, här är några att välja mellan:

*Fluff på en valfri choklad/karamell. Tex: Dumle, Geisha, Marianne, Polkagris, Polly eller varför inte favoritchokladkakan från Marabou?
*Päronmousse
*Kokosmousse
*Blåbärsmousse
*Limemousse
*Citronmousse
*Jordgubbsmousse
*Vaniljmousse
*Glasscreme
*Hallonmousse
*Mangomousse
*Rårörda hallon med vaniljcreme
 
Den absoluta favoriten (baserat på mina beställningar) är dumlefluff/rårörda hallon med vaniljcreme. Min personliga favorit är vit chokladfluff/limemousse.
 
Så, hur vill du att din tårta ska se ut? Ska den vara spritsad med en god smörkräm eller täckt med sockerpasta/marsipan? Färger? Någon text? Vill du ha något speciellt tema eller får jag lite fria händer? 
 
Hur många ska tårtan räcka till? Jag gör tre olika storlekar på runda tårtor; 8-10 bitar, 10-15 bitar, 15-20 bitar. 
Jag kan även baka allergivänligt men då blir det något färre smaker att välja emellan bland fyllningarna. 
 
Hör av dig så kan vi bolla idéer! 
 
/Alexandra
 
 
  
    
 

Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall