Cake-Pops, för choklad- och kakälskaren!

Jag hittade ett recept på Cake-Pops, kaka på pinne, och var tvungen att prova dom. Jag som älskar kakdeg/smet i alla dess former tyckte att de runda små kakorna smakade fantastiskt!

Jag delar med mig av receptet så alla kan göra dessa mumsiga bollar:

*Mixa ett paket Ballerina tills det blir en smuldeg av dom.
*Blanda i ca 100g Philadelphia Naturell.
*Rulla bollar och lägg på ett fat, ställ dom i kylen en stund.
*Smält valfri choklad i ett vattenbad och klipp ut lagom långa "klubbpinnar" av tex grillpinnar.
*Ta fram bollarna ur kylen, stick en pinne i dom och doppa i chokladen.
*Tryck ner pinnarna i ett frigolitblock eller liknande och låt dom stelna i kylen i någon timme innan servering.

*Njut!

Kalastips!
Slå in frigolitblocket i ett fint presentpapper, då kan Cake-Popsen serveras direkt från "torkstället". :)


Bollarna, på väg till kylen.


Färdigt!

Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall