Lillebrors tårta!

Min lillebror ville ha en tårta med sig till skolan när han hade fyllt år. En fredag skulle han ha hand om klassens timme och passade på att ha ett tårtquiz när dom hade ätit. Jag fick i uppgift att skriva ner innehållet i tårtan; bottnarna, fyllningarna, spn, varenda liten ingrediens. Och så skulle klassen gissa. Han är finurlig min bror. :)

Förra året gjorde jag den HÄR tårtan till hans födelsedag. Det var då allting började. Han bad mig att göra en Super Mario tårta så jag surfade runt på nätet för att få lite inspiration och där öppnade sig en helt ny värld! Att det fanns så många som gör tårtor hade jag ingen aning om! Efter den stunden har det bara fortsatt och jag bakar mer än nånsin! :)





Tårtan innehöll: Ljusa bottnar, fylld med hallon-/vaniljkräm, spacklad med grädde, täckt med sp, dekorerad med sp och marsipan.

Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall