Vinterns mysigaste halsduk!

Josefin bad mig virka en stor och fluffig halsduk så hon kan hålla sig varm i vinter. Sagt och gjort!
Vi gick till den lilla garnbutiken och hittade ett underbart rött garn som det var rea på så det kostade inte mer än 25:-/nystanet! Jag som är galen i garn blir alldeles till mig när jag hittar billiga, fina garner. ;)
Jag satt hemma och funderade och provade ett par olika varianter av halsdukar (för jag hade inget mönster, utan virkade på fri hand). Tillslut bestämde jag mig för att göra en stor halsduk som går två varv runt halsen.
Det gick ganska fort att göra den eftersom det bara är stolpar och jag använde en stor virknål (10).
Jag blev jättenöjd och Josefin älskar den! :)

Till den här stora, härliga halsduken behövdes det tre och ett halvt nystan.


Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall