Kommer ni ihåg?

För ett tag sedan frågade jag er vad ni trodde att det här skulle bli, kommer ni ihåg?



Det började med att jag hittade den HÄR bloggen där jag fick idén om att virka in en kork till en flaska och sätta en liten ros på. När jag berättade det för min kompis son (7 år), som undrade vad jag gjorde, undrade han varför jag inte virkade in hela flaskan. "Vänta du, du ska få se", svarade jag och nu är flaskan invirkad. :)
När jag började tänkte jag inte längre än näsan räckte så jag började virka bottnen på flaskan och uppåt. Jag skulle så klart börjat med flaskhalsen för att kunna trä på den virkade flaskan på glasflaskan. Men det gjorde jag inte och det sista fick jag virka på flaskan. Så nu är den fast! Det blir ingen saft i den flaskan inte! ;)
Så här blev det:




Jag har virkat in en liten flaska också, fast den finns det ingen botten på eftersom jag började med flaskhalsen och vill kunna ta av och tvätta/byta överdrag till den.
Nu kan jag inte riktigt sluta virka in saker så det dyker upp nya färgklickar överallt här hemma. Ängla har fått en färggrann burk till sina pennor, Maja har fått en godisburk med yoghurtgodisar och på mitt skrivbord står en pennburk i lila/vitt tillsammans en burk gem. Fin förvaring. :)



Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall