Noahs 1årsdag!

Noahs mamma Sandra älskar choklad och ville ha en tårta som riktigt dröp av choklad. Vi kom överens om fyllningar och efter fyra misslyckade tårtbottnar kom jag på en egen variant som blev perfekt!

Eftersom jag hade en del tårtbotten över som inte kunde användas till tårtan bestämde jag mig för att göra cake pops av den ena. Jag doppade dom i vit choklad (som jag färgat svart för Sandras skull) och rullade hälften i strössel. Himmel och pannkaka så gott! :)




Jag fick fria händer med dekorationen på tårtan så jag passade på att träna på att modellera lite. Jag blev jättenöjd med elefanten, som Noahs syster trodde var en leksak. :)



Tårtan innehöll: Chokladbottnar med hackad choklad, mörk chokladganache, bananmos, spacklad med nutellafrosting, täckt med sp, dekorerad med sp och fp.

Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall