Måndagsmys!

Efter att jag och Ängla hade planterat ljung på balkongen vart vi uttråkade och gå ut i regnet hade vi ingen lust med så vi bestämde oss för att baka maränger. Ängla vart överförtjust och ville färga alla marängerna svarta men jag lyckades övertala henne att ta lite ljusare och "godare" färger. :) Ser dom inte mumsiga ut?





Jag ska lägga ut receptet någon dag när jag har lite mer tid, marängerna är himmelska och jättespröda! De riktigt smälter i munnen!


När Ängla och Stefan åkte för att låna en symaskin åt mig så passade jag på att baka fudge brownies. Jag har aldrig gjort det men kände mig jättesugen efter att ha bläddrat lite i senaste numret av Hembakat där jag hittade receptet till de här godbitarna:



Hallon och grädde passade utmärkt till den lite sega och väldigt chokladiga kakan. Den var helt underbar! Kanske ska jag göra den till inflyttningsfesten nästa helg? Fast med någon annan topping.. Mm, det ska jag fundera på!

God natt världen, vi ses i morgon!

Kommentarer
Skrivit av: Karin

Ser mumsigt ut!

2011-11-04 @ 07:06:22
URL: http://karinolofsson.se
Skrivit av: Viktoria - Pinkpastry

Är det en till småländsk bakblogg, va kul! Stor kram!

2011-11-15 @ 14:16:49
URL: http://pinkpastry.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall