Bröllopstårtor till Sigrid och Kim!

 I slutet av förra året hörde Sigrid av sig till mig och undrade om jag kunde göra hennes bröllopstårtor, till 65 personer!
 
Vi pratade lite om hur hon och hennes blivande man, Kim, ville ha det och kom fram till vita tårtor med stora vita rosor (för att matcha brudbuketten), murgröna och gröna hjärtan. I tårtorna är det ljusa bottnar, hallon- och vaniljkräm, dumle ganache och de är spacklade med en underbar marängsmörkräm.
Tårtorna är täckta med sp (sugarpaste) och dekorerade med sp och fp (flowerpaste). Flowerpasten är jättebra att göra blommor av eftersom man kan kavla den väldigt tunnt, den är lättarbetad och den stelnar helt efter en stund på tork. Den går och äta, även om den är lite knaprig.
 
Eftersom jag visste att det skulle bli en hel del jobb med dessa tårtor bad jag min svägerska att vara lite "assistent". Och efter många timmar, långa nätter, en och annan tår och en hel del skratt, blev vi klara. Och OJ, vad nöjda vi blev! Tack för hjälpen, kära du! :)
 

Kommentarer
Skrivit av: Isabell

Dina tårtor är helt underbara! Finns det någon chans att man kan beställa av dig? Vart ifrån säljer du dina tårtor? Du får gärna höra av dig om det finns möjlighet då vi är intresserade att beställa tårtor till vårt bröllop:) [email protected]

2013-05-24 @ 23:42:53









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall