Bananmuffins!

Underbart goda och saftiga muffins som är jättelätta att göra, snabbt går det också!
 Nästa gång jag gör dem ska jag lägga i några bitar choklad i varje form innan jag gräddar dem, det kommer blir ljuvligt gott! :)

Det här receptet räcker till ca tolv muffins.


Du behöver:

2 bananer, delade i bitar
100g smör
2 dl socker
2 ägg
4 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl gräddfil eller filmjölk


Gör så här:

1. Blanda banan, margarin och socker till en pösig smet. (Man ska egentligen använda en matberedare men jag körde med elvispen en stund och det fungerade precis lika bra.)

2. Tillsätt övriga ingredienser och blanda väl.

3. Födela smeten i muffinsformarna, som helst ska stå i en muffinsplåt så de inte rinner ut och blir platta. ;)

4. Grädda mitt i ugnen i 10-12 minuter.




Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall